tisdag 13 december 2011

Klassförakt från kändisbloggare

En kvinna som heter Katrin har en blogg där hon skriver en massa dravel om att supa dyra viner och köpa dyra kläder. Inget man bryr sig om normalt sett men när kvinnan tar sig för att håna och förnedra en anställd som valt att lämna sin anställning då är det en helt annan sak. Det är en barnflicka det handlar om och hon lämnade sitt barnpassarjobb när de befann sig i USA. Denna kvinna Katrin, kallar det att barnflickan har rymt. Hur rymmer en människa som inte är slav eller fånge? kan man rymma om man inte är slav eller fånge? Är det inte en fri människas val att lämna en anställning om man känner för det?

Denna Katrin anser tydligen att en anställd är en person som hon har oinskränkt makt över, och att avsluta anställningen och dra är alltså att rymma. Ett citat som är talande för det storhetsvansinne och vidriga människosyn hon uppenbarligen besitter:
"Jag hoppas att hennes chef på kinakrogen tar tillbaka henne och att hon resten av sitt liv kommer att servera yakiniku för 1500 kronor i månaden. Jag önskar henne allt ont och jag kommer aldrig tillåta henne ett liv i Sverige. Hör jag att hon kommit till Sverige för jobb så kommer jag att sätta stopp för det. Jag har gjort det förr och jag gör det med lätthet igen. Jag har mycket information om den här tjejen som gör henne till en opålitlig och ond människa."

Klasshatet sitter i. Många kommentarer till det numera bortplockade blogginlägget osade av lika svart hat mot de rika som tidigare gjort revolutioner möjliga. Nätet är fullt av blogginlägg i saken som tar ställning för barnflickan. Två stycken finner ni här: Rodeo.net Lisa Magnusson, londonsvenskar.com Sofia Capel.

På sidan Alliansfritt Sverige undrar man hur Moderaterna ska hantera situationen. För denna Katrin Zytomierska har varit anlitad bloggare åt partiet och frontfigur för diverse tillställningar som de anordnat. Det hon skrivit är mer än klasshat - det är klassförakt. Det är borgerlighetens sanna ansikte.
Det borttagna inlägget. Annonsörerna fick nog kalla fötter av några hundra förbannade kommentarer som osade hat mot allt som den kvinnan stod för. Inte kul att förknippas med en sån.